Доповідь
ДОПОВІДЬ
ЗА МАТЕРІАЛАМИ ОБЛАСНОГО СЕМІНАРУ
https://www.slideshare.net/SergiiMylyi/communication-learning
Reading
_______________________________________________
вчителя іноземних
мов
Милого Сергія
Олександровича
на тему
Сучасні технології – інструмент школи компетентностей
Стрімкий
розвиток та доступність сучасних технологій дають можливість інтегрувати їх в
усі аспекти життєдіяльності суспільства. Освіта, як галузь що виступає
флагманом розвитку суспільства, тестує та миттєво впроваджує технології в
освітній процес. Це дає можливість модернізовувати матеріально-технічну базу
освітніх закладів, мотивує освітні
заклади до певної конкуренції, сприяє розвитку педагогічних працівників в
аспекті вдосконалення навичок володіння сучасними технологіями, забезпечує
стабільну мотивацію учнів, сприяє їх розвиткові та конкурентоспроможності в
майбутній навчальній та трудовій діяльності. Переваги інтеграції сучасних
технологій в освітній процес очевидні, проте в українській системі освіти
відсутній головний механізм реалізації даного процесу – фінансування. Оскільки
функціонування сучасних технологій в освітньому закладі передбачає наявність
системи, а не окремих елементів, то вартість впровадження таких технологій
вимагає великих коштів.
Стандартними
системами ІКТ в освітніх закладах є:
-
комп’ютер+колонки
-
проектор+комп’ютер+колонки
-
проектор+інтерактивна
дошка+ колонки
Небагато
освітніх закладів в змозі обладнати кабінети сучасними інтерактивними дошками з
працюючим інтерфейсом чи доступом до мережі Інтернет, що є скоріше вимогою
часу, ніж розкішшю.
Сучасні
інформаційні технології не є заміною вчителя, не є розважальним мультимедійним
центром, не є джерелом готових робіт та творів, не є заспокійливим для
неслухняних учнів. Технології – це інструмент, який робить урок сучасним,
динамічним, яскравим, актуальним. Це інструмент економії коштів, паперу, інколи
часу вчителя. Правильне використання технологій вчить вчитися.
Різні
дослідження та практичний досвід показують, що сучасні учні здатні легко
освоювати технології, користуватися ресурсами Інтернет, соціальними
мережами, додатковими програмами і т.д.,
проте 70% користувачів виступають виключно споживачами готової інформації. На
практиці це означає, що учні не здатні самостійно оформити презентацію,
підготувати реферат чи проектну роботу, зробити недослівний переклад. Причиною
цього є відсутність формування відповідних навичок та компетентностей під час
освітнього процесу. Для вирішення цієї проблеми потрібно працювати над
вдосконаленням та оновленням технічної бази та навчальними програмами.
Вивчення
іноземних за допомогою технології в сучасному суспільстві не є чимось
незвичайним. За допомогою онлайн трансляцій, відео уроків, skype
зв’язку кожен має доступ до носіїв мови, що вивчається. Часто використовуються
чати, соціальні мережі, відео хостинги, форуми, бази фільмів та серіалів мовою
оригіналу. Вчителі іноземних мов користуються сервісом youtube,
вуб ресурсами для вчителів з різноманітними матеріалами. Використання
інформаційних технологій на уроках іноземних мов має ряд переваг: візуалізація
(також рідкісних книг), використання автентичних аудіо записів, захист
проектних робіт, проведення фізкультхвилинок та ін. перспективними вважаю
роботу і інтерфейсом інтерактивної дошки та робота з онлайн ресурсами
(словники, довідники, програми онлайн тестування, візуальна база даних, відео
хостинги).
_____________________________________________________________
ДОПОВІДЬ
ЗА МАТЕРІАЛАМИ ОБЛАСНОГО СЕМІНАРУ
https://www.slideshare.net/SergiiMylyi/communication-learning
Alex Warren
Семінар
вчителя-тренера
12/04/17 м. Вінниця
Тематика семінару:
Тези доповіді:
§ «Головний ворог навчання – розмова з учителем»
§ Ідеальний час говоріння на занятті вчитель/учень – 30/70%
§ Вчитель повинен говорити мало-інакше це лекція
§ Підтримувати ідею Students centred learning
§ Сильні учні повинні навчати інших (таким чином піднімаючи
власний рівень)
§ Всі види діяльності повинні мати на меті кінцевий
результат – говоріння
Grammar

Vocabulary SPEAKING
Listening
§ Постановка цілей зводиться до говоріння. Правильно казати
НЕ «тема уроку Present Perfect», а «Сьогодні ми навчимося, як РОЗПОВІСТИ про
минулі події»
§ Ключ до правильного говоріння – planning
![]() |
Fluency Planning Accuracy
Задається комунікативне
завдання – треба учням ДАТИ ЧАС обдумати відповідь. Це дає можливість не
висловлюватись гарячково, допускаючи помилки, не затягувати відповідь і
уникнути довгих «ееееееееееее». Планування – це баланс спонтанного і підготовленого.
§
Для
говоріння має бути модель (учні мають бачити реальне застосування знань). Якщо
це діалог – то давати відповіді спершу може сам вчитель. Це може бути відео
сюжет, на основі якого учні створять нові образи і ситуації, але
використовуватимуть почуті фрази. Це дає можливість уникнути невпевненості і
страху перед помилками (фонетичними, граматичними, лексичними)
§
Що
таке міжпредметна інтеграція? Учні повинні переносити свої ЗНАННЯ на площину
мови (тобто описувати їх англійською). Користь буде невеликою, якщо навчати
учнів новим фактам+змушувати концентруватись на самій системі мови. Варто
правильно обрати акценти: чи ми вивчаємо інформацію про Лондон, чи вчимось
говорити про Лондон.
§
Прийом
– Дискусія-піраміда: над проблемою думає один, тоді обговорює з сусідом, тоді
діляться думками з іншими двома – потім група 4 – 8-і т.д. поки не буде
задіяний весь клас і проблема з її рішеннями не стане загальною.
§
Важлива
візуалізація того, про що говориться. Не потрібно презентацій, достатньо однієї
картинки (тема «В кафе», « На вулиці»), яка служить фоном (більша
реалістичність ситуації). (Ідея фонових заставок на іграх КВК, гумористичних
виступах, коли за відсутності декорацій створюється образ місця за допомогою
зображення)
§
Вже
на початкових етапах вивчення ін.мови тренувати основні типи завдань, які
використовуватимуться на екзаменах
§
Розширити
поняття «екзамен»- не зануджувати учнів і лякати, а створити мотивацію,
необхідність знань та іспиту в подальшому житті
§
Вести
KWL Charts – індивідуальні таблиці на початку теми – що знаю,
(know, want, learnt) хочу знати, вивчив – особиста мотивація,
реальний
прогрес,
стратегія
§
Прийом
– містичні картинки – дивні зображення (людина, яка сидить в човні, який
перевернутий і пливе по небу, кран у повітрі, з якого тече вода і т.д).
Картинки мотивують уявляти, думати. Вчитель ставить ключові питання: чому, як,
навіщо, яким чином…і головне – тут не може бути НЕПРАВИЛЬНОЇ відповіді
§
Принцип
практичності «Not for school. For life»
§
Принцип егоцентризму: всі теми звести до
Я (мені).
§
Принцип
«Затягування»: перед читанням тексту ставити запитання, на які учні не дадуть
відповіді, щоб пробудити інтерес до пошуку інформації для задоволення своїх
потреб (знань, конкуренції, самолюбства)
§
Принцип
автономності: не реагувати на фрази Teacher, help me! Вирішувати проблеми учні
мають вчитись самими.
§
Принцип
самоаналізу: через приклади учні самі виводять правила. Головна мета –
усвідомлення «Я можу. Вчитель не потрібен»
§
Робота
в групах: кожній групі даються ключові слова. Група пише слова та вирази,
пов’язані з ключовими словами і обмінюється з іншою групою, яка дописує свої
варіанти. Обмін відбувається до повного кола. Група опрацьовує нові слова.
_________________________________________________________________________
Доповідь
вчителя іноземної мови Милого С.О.
на тему
«Формування іміджу
вчителя на практиці»
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОПОВІДІ
Виховати «крилату» дитину
може лише «крилатий»
педагог і батьки,
виховати щасливу дитину
може лише щасливий,
сучасну – лише сучасний
Зміни умов життєдіяльності змушують суспільство
адаптуватися, пристосовуватись до нових вимог, враховуючи вже здобутий,
перевірений часом досвід, та переймаючи сучасні підходи та нововведення в
актуальний навчально-виховний процес.
Імідж вчителя, як цілісний
образ його особистості, що об’єднує зовнішні та внутрішні характеристики,
створює не лише позитивне чи негативне ставлення, а й зворотню реакцію оточення.
Особливості формування образу вчителя в педагогічній
практиці напряму залежать і характеризуються складовими елементами іміджу
педагога.
Імідж не створюється спонтанно. Технологію побудови педагогічного іміджу на практиці можна уявити як
систему послідовних етапів створення відповідного образу:
I етап: створення імітаційного образу, який виникає в уяві на основі спостережень, вивчення
літературних джерел, поглядів та суджень інших людей. Створюється образ на основі теоретичних уявлень про те, яким має бути вчитель.
II етап:
побудова рольового образу і поступове
оволодіння ним на основі закономірностей та рекомендацій. Відбувається практичне вживання вчителя в
уявний образ.
III етап:
виникнення правдивого «життєвого» образу, відповідно до уявної моделі, злиття особистості
вчителя із створеним образом, який починає існувати як реальність.
Багатокомпонентний образ вчителя – це результат
багаторічної клопіткої праці. Навчально-виховний процес не є статичним. На
основі перевіреного досвіду застосовуються нові ідеї, удосконалюються підходи,
змінюються вимоги. Образ вчителя, попри усталені уявлення суспільства,
розвивається відповідно до вимог часу. Кожне нове покоління учнів вирізняється
зміною світогляду в технологічно-розвиненому інформаційному світі. Щоб мати
додаткові важелі впливу на сучасну молодь, треба бути сучасним, вміти
адаптуватись, видозмінювати усталені образи, саморозвиватись і, як наслідок,
доповнювати та корегувати свій педагогічний імідж.
_______________________________________________
Використання мультимедійної дошки
у навчальній та виховній діяльності
Підготував вчитель іноземних мов С.О.Милий
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОПОВІДІ
Світова тенденція комп’ютеризації не оминає навчально-виховний процес. І
питання полягає не у відсторонені педагога і заміни його комп’ютером, а у розвантаженні
самого педагога. Комп’ютер звільняє організатора навчально-виховного процесу
від певних операцій, на яких викладач більше не змушений акцентувати увагу, а,
отже, витрачати свій час (перемотувати касету, роздруковувати фотографії,
малювати плакати аби реалізовувати індивідуальний підхід до групи). Тому
сучасні технології, при правильному їх застосуванні, створюють умови для
індивідуалізації навчання, розвитку самого педагога, шляхом усвідомлення своєї
значущості, оскільки сучасний викладач здатен сам розроблювати наочний
матеріал, вносити корективи, адаптувати матеріал до особливостей окремих груп і
т.д., і дають можливість оживити процес навчання, активізувати взаємовплив
педагога і вихованців. Тобто сучасні технології допомагають відродити базову
вимогу педагогіки – викладач і вихованці стають активними учасниками навчально-виховного процесу
(слайд 2).
Нинішні студенти не відрізняються особливою
активністю на заняттях, що призводить до зниження продуктивності процесу
навчання та виховання загалом. Технології доступні практично кожному, але лише
до 20% їх користувачів використовують сучасні технології за призначенням. Всім
відомі smartphone задумувались
як помічники у навчальній і трудовій
діяльності, а не іграшки.
Слово «smart» з англійської мови означає «розумний» (слайд 3). «Smart board» «розумна
дошка», або «інтерактивна дошка» - саме так назвала свою першу світі розробку у 1991 році компанія SMART
Technologies. Зараз, у 2015 році (через 24 роки), даний пристрій набув
світового поширення і визнання за свої очевидні переваги.
Що таке «інтерактивна дошка» (слайд
4)? Це сенсорний екран (як в
мобільному телефоні), приєднаний до
комп'ютера, зображення з якого передає на дошку проектор. Інтерактивна дошка працює одночасно як монітор комп'ютера і як звичайна дошка, у якої замість крейди
електронний маркер. Інтерактивні дошки відрізняються технічними
характеристиками. У нашому розпорядженні Panasonic T580 – стандартний приклад інтерактивної дошки з моно сенсором
(писати, малювати на дошці може лише одна особа) і стандартним програмним
забезпеченням.
Для роботи з такою дошкою необхідно закріпити дошку, встановити проектор і
комп’ютер. Перевагою нашої дошки є не прикріпленість до одного комп’ютера.
Використавши диск, який йшов у комплекті, викладач може установити програмне
забезпечення даної дошки на свій ноутбук, на якому він розробляє необхідні
матеріали і може не боятись зараження вірусами від інших комп’ютерів і карт
пам’яті.
Інструменти інтерактивної дошки мають широке застосування у
навчально-виховному процесі. Smart board дозволяє працювати з мультимедійною наочністю, тобто
відображенням об’єктів різними способами: за допомогою графіки, фото, відео,
анімації та звуку (слайд 5). Найчастіше дошка використовується як екран для
показу презентацій. Проте навіть наша інтерактивна дошка має ширші можливості
її використання (слайд 6). Базове програмне забезпечення дошки містить пакет
«Колекція» (Gallery) з великою кількість готових розроблених графічних образів,
які можна використовувати залежно від контексту (слайд 7). Функція
«Підсвічування» дозволяє виділити окремі частини зображення та сфокусувати на
них увагу. Так в системах людського організму можна виділити ключові елементи
або закцентувати увагу на видимих ознаках певних захворювань. Цікавим є
використання «схованок», тобто закриття правильних відповідей різними фігурами,
які пересуваються або закриття одного зображенням іншим. «Схованки» підказують
правильну відповідь, або перевіряють правильність виконання вправ. Динамічні
зображення легко пересуваються по поверхні дошки і дозволяють швидко виконати
вправи на закріплення та зберегти час уроку (слайд 8). Стандартне програмне
забезпечення дозволяє писати і робити позначки різними кольорами поверх всіх
видів документів, діаграм і вебсторінок (слайд 9). Це дає можливість
заповнювати пропуски, підписувати зображення, підкреслювати, округлювати,
виділяти; інструмент губка дає можливість стирати написане (слайд 10). До того
ж будь-яку інформацію, відображену на інтерактивній дошці, можна роздрукувати,
зберегти, відправити електронною поштою і розмістити на сайті (слайд 11).
Платне додаткове програмне забезпечення для різних предметів містить низку
шаблонів готових інтерактивних вправ, які лише треба заповнити текстом чи
зображенням, і які можна рухати площею
дошки (слайд 12).
Використання інтерактивної дошки у навчально-виховному процесі має ряд
переваг, до яких належать (слайд 13):
1) інтерактивна
дошка дозволяє викладачу збільшити об’єм сприйнятого матеріалу застосуванням
якісної наочності у вигляді зображень, великомасштабних таблиць, текстових файлів,
географічних карт та ін.;
2) інтерактивна
дошка надає можливість робити швидкі поправки в наявному методичному матеріалі
прямо на занятті, під час пояснення матеріалу, адаптуючи його до особливостей
конкретного колективу і поставлених на занятті завдань (слайд 14);
3) можливість
вирізати об’єкти з екрану, копіювати та вставляти їх, відміняти чи повертати
дії дає можливість ефективніше керувати навчальним процесом;
4) можливість
винесення
ключів до завдань на дошку, які можна тимчасово сховати за
будь-яким об’єктом на робочому слайді і швидко перевірити рівень засвоєння матеріалу(слайд 15);
5) широкий
спектр застосування інструмента «маркер» - підписування зображень,
підкреслення, виділення, заповнення пропусків, виправлення помилок у тексті;
6) наявність
готових графічних зображень;
7) можливість
виведення зображень з вебсторінок у реальному часі на дошку; тобто навчання online
(слайд 16).
Але якими б перевагами
не була наділена інтерактивна дошка, використання її на занятті повинно бути цілеспрямованим та дозованим.________________________________________________________
Доповідь на тему:
«Методика застосування інформаційних технологій
на практичних заняттях з іноземної мови»
підготував викладач іноземної мови Милий С.О.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОПОВІДІ
Мультимедіа – це створення умов організації
роботи шляхом сполучення навчального матеріалу й забезпечення його успішного
сприйняття при підключенні різних видів пам'яті: зорової, слухової, емоційної.
Дослідження інституту Євролінгвіст, Голландія, дають підстави стверджувати, що більшість людей запам'ятовують 5% почутого і 20% побаченого. Одночасне використання аудіо- і відеоінформації підвищує запам’ятовування до 40-50%.
Дослідження інституту Євролінгвіст, Голландія, дають підстави стверджувати, що більшість людей запам'ятовують 5% почутого і 20% побаченого. Одночасне використання аудіо- і відеоінформації підвищує запам’ятовування до 40-50%.
Як забезпечити
ефективність сприйняття аудіо/відео матеріалу? Найкраще привертають увагу
короткі відео сюжети, які в доступній формі роз’яснюють той чи інший матеріал.
Ефект цієї «простоти» доцільно підкріпити глибшим тлумаченням з підручника чи
коментарями викладача.
Говорячи про
мультимедійні презентації, які є абсолютним лідером у використанні їх викладачами також мають
свою специфіку застосування.
Найчастіше при
розробці презентації допускаються такі помилки:
- неграмотне
оформлення (більше ніж 3 кольори, надяскраве
забарвлення);
- наповненість
слайдів текстовим матеріалом для конспектування
студентами;
- надлишок
елементів (картинки, фігури, анімація)
Суть
презентації в доступності. У подачі
основного матеріалу з візуальним підсиленням інформативності.
Тобто, при
застосуванні мультимедійних технологій на занятті ми маємо дві основні переваги
- якісну і кількісну. Якісно нові можливості очевидні, якщо порівняти словесні
описи з безпосереднім аудіовізуальним уявленням. Кількісні переваги виражаються в
тому, що мультимедійне середовище більше по інформаційній щільності. Тому краще
«один раз побачити, ніж сто разів почути».
Крім того, за допомогою презентації
можна використовувати різноманітні форми організації діяльності: не лише фронтальну, а й групову.
Використання традиційного підручника з використанням елементів ІТ в сприяє:
1)зміні форм навчання й видів діяльності в рамках одного уроку;
2)супроводженню уроку ілюстративним матеріалом;
3)організації інтерактивних форм контролю знань, умінь і навичок.
Використання презентацій на уроці так само сприяє:
-ефективному управлінню уваги студентів на занятті;
-підвищує мотивацію пережити знову позитивний досвід
-дозволяє подолати пасивний спосіб передачі готових знань.
Використання традиційного підручника з використанням елементів ІТ в сприяє:
1)зміні форм навчання й видів діяльності в рамках одного уроку;
2)супроводженню уроку ілюстративним матеріалом;
3)організації інтерактивних форм контролю знань, умінь і навичок.
Використання презентацій на уроці так само сприяє:
-ефективному управлінню уваги студентів на занятті;
-підвищує мотивацію пережити знову позитивний досвід
-дозволяє подолати пасивний спосіб передачі готових знань.
Немає коментарів:
Дописати коментар